Claudio Grotto, a GAS alapítója, tulajdonosa és vezetője a ruhaipar iránti érdeklődését családjától örökölte, hiszen édesanyja a ’60-as években rövidáru üzletet működtetett.


grottoA katonai szolgálat befejezése után, 1969 és 1970 között zenészként folytatta pályáját, melynek kapcsán megismerkedett a legnépszerűbb olasz és nemzetközi zenekarokkal.  Ennek hatására tudatosult benne, hogy nagy igény lenne a modernebb öltözködésre. Abban az időben még csak a klasszikus divat volt elérhető a piacon, így jókora kihívás előtt álltak azok a fiatalok, akik szakítani próbáltak az öltözködési tradíciókkal. Ez a felismerés indította el azon törekvését, hogy családi vállalkozás keretében márkás farmereket áruljon. Mindemellett, hogy vásárlói számára a kínálat lassan túl kevésnek bizonyult, a ruhák iránti kereslet egyre nőtt. Ezen oknál fogva belevágott a gyártás folyamatába.

A ’70-es évek elején, még házon belül elkezdte gyártani az első egyedi kollekció ruhadarabjait. Több hasznos kereskedelmi praktika birtokába jutott, melyek nélkülözhetetlenek voltak a divatkollekciók megalkotásánál és az azt követő értékesítési stratégia kidolgozásánál. Egy évtized alatt a vállalat eljutott a teljes termékciklusig, a tervezéstől az eladásig. A célcsoport változatlan maradt: divat-érzékeny, igényes fiatalok, akik a magas minőségű ruhadarabokat keresik, szigorúan szem előtt tartva az egyszerűséget és a praktikusságot. Az elmúlt pár évben a GAS számtalan saját üzletet nyitott világszerte. Ez nem csak a  vásárlókhoz való közelséget biztosította, hanem lehetővé tette a cég pozicionálásának és fő irányelveinek könnyebb kommunikációját: egyediségre való törekvés, szenvedély, pozitivitás, kreativitás, kényelem és minőség.